21 Nisan 2013 Pazar

Uyuyamıyor musunuz???

Siz de herkes gibi sabahları uyanmak, geceleri uyumak bilmiyorsanız bu yazım tam size göre..

Gerek kendim, gerek arkadaşlarım, gerek sosyal medyada yazılanlar olsun, herkes sabahları erken kalkmaktan ve geceleri geç yatmaktan şikayet ediyor. Bende bunları göz önüne alarak acaba dedim insanoğlu olarak zamanı yanlış mı kullanıyoruz? Belki de gündüzleri uyuyup geceleri uyanık olmamız lazımdır, olamaz mı yani? Böylece gündüz uyanamamak, gece uyuyamamak sorunumuz da ortadan kalkar..

İşte bu tezim doğru olabilir mi, belki geçmişten kalma bir uyku düzeni alışkanlığımız vardır diye bir araştırma yapayım dedim. Ve bakın ne buldum.. Burada, gün batarken: geçmiş zamanlı gece adlı bir kitaptan bahsedilmekte. Bu kitapta; 1500'lü yıllarda insanların gün batımından hemen sonra uyduğu sonra uyanıp 1-2 saat uyanık kaldıkları (bu saatlerde normal zaman geçirdikleri ve hatta misafirliğe bile gittikleri) daha sonra tekrar uyudukları anlatılıyor.

Demek ki neymiş, bütün bu uyku sorunlarımız gerçekten de geçmişten kalma uyku alışkanlıklarımızdan kaynaklı olabilirmiş. Tabii  benim bahsettiğim çok abartı kaçıyor ama artık en azından gece uyuyamıyorum diye dert yanmadan önce aklımıza atalarımız gelsin. Uyku düzeni de onlardan kalan bir miras sonuçta..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder